No höh pöh, pakko vaihtaa sivupohjaa, kun vanha haihtunut. Kuinkahan moni noista mun tallentamista pohjista enää toimii... pohjantekijöillä ollut ilmeisesti vaikeuksia tekijänoikeuksien kanssa.

Hiihtoloman loppuja viedään ja olen kyllä siitä jokseenkin kiitollinen, muksut tappelee lahjakkaasti ja äitillä verisuoni pullottaa päässä - luojan kiitos maanantai koittaa pian. Hiihdetty on ja shoppailtu, Rossossa käytiin syömässä tänään ja Keskiselläkin piipahdettiin. Reissun päälle ei lähdetty, koska tadaaa, sairastimme joka hiihtolomaisen mahataudin koko porukka. Kivaa. Onkohan tää joku meidän perheen oma uusi ihana traditio?????

1338951.jpg

Patrik loikoilee aamulla lastenohjelmia katsellen. Ihanaa, kun ei tarvi lähteä mihinkään, eikä ole kiirettä

Mua on viime aikoina ärsyttänyt tällainen montako lasta on tarpeeksi/liikaa -miettimiset/kyselyt. Joka puolella toitotetaan moisesta. Mehän ollaan tosi outoja neljän lapsemme kanssa ja meidän porukka herättää suurta ihmetystä useasti. Mä en käsitä sitä. Enhän minäkään kulje kyselemässä keneltäkään että miksi teillä on vain kaksi lasta? Etkö tiedä, että joka perheessä pitäis olla vähintään kolme jotta suomalaisia riittäis? Millä oikeudella olet hankkimatta lapsia? Ainokaisesta kasvaa hankala, hemmoteltu tapaus. Ei perhana, mä en ymmärrä. Eikö sitä jokainen perhe tiedä itse, milloin porukka on kasassa. Meidän perhe on tässä. Vasta Miikan jälkeen tuntui, että nyt on hyvä. Meidän perhe on oikeasti tässä, eikä ketään puutu. Minä olen sitä mieltä, että jos tuntuu, että olisi ihana saada vielä yksi lapsi, on niitä ennestään yksi, kolme, viisi tai kymmenen, hanki sellainen, yritä ainakin. Varma voi olla siitä, jos ei yritä/hanki, vielä vanhana voi harmittaa, kun ei silloin uskallettu. Sen sijaan se lapsen hankkiminen tuskin silloin harmittaa. Mä eksyin suomi24h -keskustelupalstalle ja lukaisinpa siellä palstaa suurperheet. Siellä sataa p***aa niskaan suurperheellisille ihan kympillä ja vielä kadehditaan_suuria_lapsilisiä?! Siis HALOO, ihan oikeesti?! Voiko ne olla tosissaan??

Hankintoja tosiaan riittää. Ennen joulua ostettiin piano. Minä ajattelin elvyttää vanhan harrastukseni ja Aliisa haluaisi alkaa käydä soittotunneilla, pitää etsiä jostain soitonopettaja. Kaikki lapset saavat opetella nuotit ja edes alkeellisesti soittamaan, se on hyvä taito elämässä. Pesukone temppuili, mutta se saatiin hiilien vaihdolla kuntoon ja pian tapahtui sama kuivausrummulle. Eilen hajosi karkauspäivän kunniaksi tallentava digiboksi. Jeminalle piti ostaa uudet sukset ja Patrik sai uuden polkupyörän. Mies kävi eilen illalla Jeminan kanssa hiihtämässä uusilla suksilla ja mulla oli hauskaa, kun ne kotiutuivat. Tyttö tuli sisälle sen näköisenä, että vähän tossa kevyesti hiihdeltiin, käytiin kerholla kääntymässä, pikkusen posket punotti. Sen jälkeen mies raahautui sisälle ihan punaisena ja hikisenä, puolikuolleena, kun likka oli painellut menemään himpun lujaa ja mies töin tuskin pysynyt perässä ;DDD.

1338946.jpg

Meidän Minni -pikkuinen :)

Iineskin on ilmoitettu ensimmäiseen näyttelyynsä, meidät tapaa Ruovedellä pääsiäismaanantaina. En tiedä, kuinkahan neiti käyttäytyy, hieman jännittää. Tykkääkö tuomarit, jos koira heittäytyy selälleen pöydällä "rapsuta mua masusta" -mentaliteetilla tai yhtä hyvin se saattaa olla hampaat irvessä, että muahan et käpäile. Mä olen koittanut totuttaa parhaani mukaan kaikenlaiseen käpäilyyn, kynsienleikkuu ja harjaus sujuu nykyään ihan yhteistyössä, hampaita ei enää esitellä moisten toimenpiteiden aikana. Mutta kun se tilanne on siellä sitten ihan outo, niin...

1338955.jpg

Iines karvakasa

Miikka on kasvanut jo tosi isoksi pojaksi, tykkää yli kaiken leikkiä autoilla ja toimitteleekin jo monia juttuja, pappa on Miikan paras kaveri =D, papan hoitoon on hyvä jättää poika jos pitää jonnekin mennä. Pappa=pappa, kaakkaa=karkkia, uokaa=ruokaa, prymprym=auto, miau=minni, sanoja tulee jo jonkin verran. Nyökkäilee ja pudistaa päätään vastaukseksi hienosti. Äidin poika, isikin on nyt vähän alkanut kelpaamaan paremmin. Tissittely lopetettiin parisen viikkoa sitten lopullisesti. Isoksi on meidän vauva kasvanut, nyyh. 

1338953.jpg

Miikka testaa koiranhäkkiä ts leikkii koiraa ;D